Monday, January 09, 2017

Pantai Ngobaran, Jogja (Part 2/3)

Menelusuri jalan berturap daripada kawasan pura di pinggir tebing batu karang Pantai Ngobaran, saya ternampak sebuah perkampungan yang kelihatan damai nun di sebalik bukit.

Terdapat sebuah pantai yang jauh berbeza daripada yang saya lihat di awal ketibaan, dengan kawasan pasir halus yang landai bagaikan memanggil-manggil untuk saya terus melangkahkan kaki ke sana.



Saya turut tertarik dengan pemandangan bukit-bukit berbatu si sekeliling saya yang dihiasi oleh pokok-pokok pandan yang menjadikan apa yang saya lihat sangat unik di mata saya.


Tiba-tiba saya terlihat sesuatu yang menyebabkan saya dengan jiwa tergedik-gedik menukar haluan... agaknya apakah 'sesuatu' itu?

Bukan Rangga yang mengalihkan tumpuan saya daripada ke pantai landai berpasir halus di perkampungan Ngobaran... tetapi sebaris anak tangga yang kelihatan di kiri jalan menuju ke puncak bukit di pinggir tebing Pantai Ngobaran kerana ia menjanjikan saya peluang untuk ber'hiking' di sini.

Dan ternyata pilihan saya tidak sia-sia. Nantikan pemandangan dari puncak tebing tersebut dalam catatan seterusnya.

No comments: