Thursday, August 28, 2008

TESL Pioneers' 20 years reunion

Our reunion happened on the 23rd of August 2008. A Saturday nite.

Balik malam tu aku punya bersemangat kalau boleh nak upload all photos and write all abt it in my blog , and send to the TESL yahoogroups malam tu gak... but me n th internet... memang lembab sikit selalunya... sebab bnyk sgt commitment lain yg nak dilayan, such as homework anak2 murid yg berlambak aku tk dan nak mark tu... he he... so sampai la la ni... ni pun aku copy n paste n modified je message aku kat depa...

This was 'us' during orientation week in UKM, back in 1990.


Tapi malam tu memang seronok... makan memang la tak lavish sangat mcm dibah belanja kitorang dulu, but then malam tu memang tk berapa ingat nak makan sangat sbb seronok sgt dapat jumpa kawan2 especially yg dh lama lost contact. After so many years... aku ingat ada 6-7 tahun aku lost contact dgn Noraizah and Nurazlina, housemates aku kat BBB dulu... malam tu baru dapat jumpa balik... halis, partner aku kat high school kajang dulu pun lepas practical langsung tak pernah jumpa - jumpa gak malam tu. Wan jiran lama aku, zuhana yg aku pernah contact masa aku kerja kat renong dulu dan lps tu lost contact balik, nazima n che' khai yg aku tak pernah jumpa sejak grad, dan ramai lagi lah... excited sungguh rasanya malam tu...

Bukan setakat yang mai malam tu aku dpt jejak kasih... yg tak mai pun sama... esok tu aku belek balik skrip lagu yg organizer sediakan, tak sangka siap nombor telefon semua org ada dalam list tu... buat penat aku mintak nomboq semua org je malam tu... Nampak phone number salmi, housemate aku lagi sorang kat situ... terus aku call...

Rupa2nya setelah aku berpisah dgn salmi lepas aku berpindah-randah dari rompin ke kelang ke penang ke kl ke pj ke cj , salmi dok setia lagi di mersing... ye lah... dia kawin org sana... but then, bab yg sedih, aku baru tau yg husband dia dah meninggal abt a year ago... pas tu salmi bg tau aku nor pun dah kehilangan husband dia abt 4 years ago... Innalillahi wa innnalillahi raji'un... Terasa sgt aku ni betul2 kawan tak guna sbb tak ambik tahu hal kengkawan for the past few years.

Tunggu bas for the visit to "STAR"


Aku memang sokong cadangan jadikkan the reunion an annual event. Mudah2an dapat jumpa lebih ramai kengkawan and refresh mana2 memories yg dah hampir pupus sebelum kita betul2 dah tua n nyanyuk (if the next reunion is in another 20 years :D). Being a cikgu for so long now, I don't mind tempat tak mahal n makan tak sedap, I'm used to it. For me, buat kat kantin UKM pun tak pe. Yg penting dpt berkumpul n feel belonged to the group once again.

So aku nak tabik spring kat semua yg terlibat jadi organizer malam tu. Thank you for the wonderful night frenz!

No comments: